Ervaar dat je meer bent

dan je denkt

Goed slapen door de Buteyko Methode

Een goede nachtrust is van levensbelang voor je gezondheid. Goed slapen betekend dat je met energie de volgende dag kan starten, je lichaam is voldoende hersteld en emotioneel voel je je stabieler. Gemiddeld heb je 7 tot 8 uur slaap nodig om te herstellen.

Slaapproblemen worden door de meeste mensen als hopeloos ervaren.
Vaak gaan mensen er vanuit dat ze vanzelf wel weer verdwijnen. En voor je het weet loop je met een chronische slaapproblemen rond. In overleg met de huisarts wordt er al snel slaapmedicatie voorgeschreven, wat een tijdelijke oplossing kan zijn.

Verschillende problemen kunnen je van je nachtrust weerhouden.
1. Niet in slaap kunnen komen
2. Niet uitgerust zijn in de ochtend
3. Onrustig slapen
4. Benauwd zijn
5. Slaapapneu

Of je nu wakker wordt midden in de nacht, niet in slaap kunt vallen, veel snurkt of last hebt van slaapapneu, het achterliggende probleem is de ademhaling. In sommige gevallen (zoals bij apneu), ligt dat voor de hand. Bij andere niet direct. Maar de ademhaling heeft invloed op vrijwel alle lichaamsprocessen, dus ook de slaap. De Russische arts Buteyko heeft hier jarenlang onderzoek naar gedaan. Hij vond het verband tussen een gezonde ademhaling en het verhelpen van slaapproblemen.

De Buteyko Methode leert je opnieuw te ademen, te ontspannen en je bewust te maken door de achterliggende theorie wat een goede ademhaling is.
Onder begeleiding leer je wat een gezonde ademhaling is en wat past bij jouw leven om deze ademhaling gezond te houden.

Wil je meer weten over de Buteyko Methode, klik dan het kopje

"Buteyko Therapie" aan aan op mijn website.

Ademvolle groet,

Agnes